Втрата інтересу до історії, а часом і розчарування − наслідки вивчення шкільної або університетської програми. Набір дат, імен …, а в підсумку − комплекс запитань, на які належить знайти відповідь самому. Дехто опустить руки, знайшовши виправдання в тому, що все сфальсифіковано на догоду політикам: джерела знищені, а очевидці давно пішли в небуття. І залишиться зі своїм незнанням наодинці… Проте є й такі, хто не боїться висувати версії і будувати гіпотези, шукати і знаходити, прагнути і отримувати відповіді на запитання. Деякі навіть знаходять втрачені артефакти, і за допомогою сучасних технологій математики вираховують датування подій і, використовуючи хімічні реактиви та високоточні прилади, визначають склад паперу, на якому відображені події минулого…
Книга – підсумок дослідження фактичного матеріалу, який оминається в підручниках. Ця робота − внесок у розвінчання міфу про те, що історія Східної Європи менш цікава, ніж історія Стародавнього Риму чи епохи вікінгів. У нарисах наглядно показано взаємозв’язок між етнодержавними процесами, що відбувались у добу Середньовіччя на всій території Євразії. Зокрема, відстоюється ідея слов’янської єдності та необхідності збереження й розвитку слов’янської культури.
Книга ілюстрована мініатюрами Радзивиллівського літопису.